2014. jún 25.

Kétféle ember van...

írta: BenBacso
Kétféle ember van...

A címben található durva egyszerűsítés nyílván sokakban felháborodást kelt. Hogyan lehet így leegyszerűsíteni? Hogyan lehet ennyire durván semmibe venni azt a sokféleséget ami az embereket jellemzi? Igazuk van, akik ezeket a kérdéseket felteszik! C.S.Lewis a nagyszerű író gondolkodott így: "Kétféle ember van: akik azt mondják Istennek, >Legyen meg a Te akaratod< és akiknek Isten mondja azt, hogy >Legyen meg a te akaratod<"

three-ways-wallpaper-448x280_0.jpg

Úgy vagyunk megteremtve, hogy "szabad akaratunk" van. Ha vitatkoznánk erről bizonyára meglepődnénk, hogy mennyi hatás ér bennünket és mennyire manipulálnak minket, mondjuk a reklámokon keresztül. A szabad akarat mégis emberi létünk egyik nagy értéke. Szabadon dönthetünk. Vannak vágyaink, céljaink, álmaink és ezek megvalósítására törekszünk. Akinek Isten mondja: "Legyen meg a te akaratod!" szembe kell nézni azzal, hogy a célok nem maguktól értendők, a beteljesedés örökké várat magára. Az ilyen ember könnyen vakvágányra futhat. Azt mondja: "A mások álmait akartam megvalósítani" "A mások céljait akartam elérni" Láttál már ilyen embert? Én sajnos igen! Amikor egy ember azt tudja mondani Istennek: "Legyen meg a Te akaratod!" látszólag lemond erről a szabadságról. Azonban ez csak látszólagos. Ilyenkor kinyílik egy új világ. Amikor nem a saját álmok, vágyak, mások által belém plántált célok jelentik az erőlködésnek, akarásnak a célját, hanem megértem, hogy mire való az életem. Megértem, hogy miért kaptam. Új célok, új álmok születnek. Elkezd kiteljesedni és beteljesedni az életem. Az ilyen ember megtapasztalja: "Hiszen én jól tudom, mit tervezek a számotokra-mondja az Örökkévaló- s ezek a tervek békességről és felvirágzásról szólnak, nem pedig nyomorúságról és bajról. Olyan jövőt szántam nektek, amelyben jót várhattok."

Szólj hozzá

fiatalok kapcsolatok növekedés