2017. feb 08.

111 éve született Dietrich Bonhoeffer

írta: FreedomBencze
111 éve született Dietrich Bonhoeffer

A teológus - mártír 1906. február 4-én született.

Sok idézete, verse, imája érintett meg, és segített tovább egy-egy nehéz időszakon. De van egy, ami különösen gyakran eszembe jut. Ez 1943-ban, Tegelben, a börtönben született.

 

„Istenem, hozzád kiáltok kora reggel,

segíts imádkozni, gondolataimat összeszedni,

egyedül nem vagyok rá képes.

 

Bennem sötét van, nálad azonban világosság,

egyedül vagyok, ám te nem hagysz el

kishitű vagyok, nálad a segítség

nyugtalan vagyok, nálad a békesség

bennem keserűség, nálad türelem

nem értem útjaid, de te tudod, milyen úton kell mennem.”

(Eric Metaxas: Bohnhoeffer. Pásztor, mártír, próféta, kém.)

 

Bonhoeffer végül 1945.ben halt meg. Heinrich Himmler, az SS főparancsnoka személyesen adott parancsot a mártír-teológus akasztására, melyet április 9-én hajnalban a flossenbürgi koncentrációs táborban hajtottak végre. 

Szólj hozzá